campanion - enostavno kampiranje

Campanion

Kampiranje in karavaning


Petdeset let nazaj smo popotniki poznali le klasičen pomen besede kamping – šotorjenje. S prihodom prvih avtodomov pa se so pojavile povsem nove oblike preživljanja časa na proste. »Hiše na kolesih« so omogočile obisk več krajev v razmeroma kratkem času, s tem pa se je (na novo) razvila tudi beseda karavaning oziroma avtodomarstvo.

»Razlika med kampingom in avtodomarstvom je vse manjša«

Od takrat dalje sta besedi »kamping« in »karavaning« neločljivo povezani.

Proizvajalci avtodomov, počitniških prikolic in kamping opreme razvijajo produkte glede na tržne trende. Zaradi rasti števila turistov in velikosti kampov so morali proizvajalci predstaviti visoko specializirane izdelke. Rezultat teh prizadevanj so boljši in bolj uporabni produkti, s katerimi lahko popotniki preživljamo svoj čas na nove in inovativne načine.

Kljub zelo veliki podobnosti pa karavaning in kamping segmenta nista popolnoma enaka. Razlike nastajajo že pri samem načinu preživljanja prostega časa ter dolžini obiska posameznega kraja. Tradicionalni obiskovalci kampov (kampisti) običajno raje preživljajo svoje počitnice na manjšem izboru preverjenih in njim znanih lokacijah, kjer lastnike dobro poznajo. Po drugi strani avtodomarji bolj odprto obiskujejo nove kraje, imajo bolj boemski način življenja, zato manj časa preživijo v enem kraju, podaljšujejo svoje izlete ter obiščejo več krajev znotraj posameznega izleta.

»Kamping in karavaning boste vedno imela eno stvar popolnoma skupno: kako najti in rezervirati popoln kraj za prenočevanje.«

Oboji pa vedno iščemo kraje za postavitev šotora, počitniške prikolice oziroma avtodoma na enak način – z iskanjem in rezerviranjem ustreznega kampa ali postajališča za avtodome. Ta del izleta se skozi leta pretirano ni spreminjal. Obstaja nekaj spletnih mest in platform, kjer lahko najdemo različne kamping prostore. Manjši kampi velikokrat niso objavljeni na teh straneh, zato jih pozna le peščica. To pomeni, da jih je zelo težko najti. Za popotnike je proces še toliko bolj neprijazen, saj proces rezervacije parcele ponavadi vključuje večjo količino izmenjav elektronske pošte oziroma telefonskega klicarjenja z osebjem na recepciji, ki po možnosti ne govori dobro tujih jezikov. Še slabše, osebje je lahko zelo neprofesionalno in klicatelju ne ponudi kvalitetne storitve. Veliko avtodomarjev začne iskati kraj za prespati šele na poti, zato je resen problem tudi neodzivnost recepcije, ki lahko v najslabšem primeru pripelje do napak ali celo spanje »na prostem«.

»Besedi kampiranje in avtodomarstvo sta neločljivo povezani.«

V zadnjem desetletju smo lahko videli neverjeten prodor mobilnih naprav, ki odpira nove možnosti in spreminja naše dojemanje iskanja in rezervacije parcele v kampu. Enostavna opcija bi bila, da lahko znotraj kampa pregledamo, katere parcele so proste in katere ne. To bi nam omogočilo, da se že na samem začetku odpravimo proti optimalnemu kraju in kampu na podlagi predhodnega pregleda informacij o razpoložljivosti parcel v realnem času. Še bolje bi bilo pa, da parcelo lahko izberemo kar sami, glede na naše osebne preference. No, morda takšna rešitev sploh več ni tako daleč…

Kaj bi morali po tvojem mnenju spremeniti pri upravljanju in trženju kampov?

Svoje ideje nam zapišite v predelu za komentarje spodaj!

0 komentarjev na “Kampiranje in karavaning

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja